Ako môže svetlo pomôcť k rastu tržieb? Žiarivé a jasné osvetlenie dodá predajni sviežu atmosféru, kedy vynikne kvalita mäsa a ovocie aj zelenina budú vyzerať sviežo a čerstvo tak, že zákazníci nebudú môcť odolať. Ako toho docieliť poradíme následujúcom článku.
LED osvetlenie predovšetkým
LED Svietidlá ukazujú váš tovar v najlepšom svetle, predvádzajú jasné farby a textúry, takže skoro vnímate, ako dokonalo chutnajú. Nielen že osvetlenie vyzýva zákaznikov k nákupu, jasná viditeľnosť tiež
posilňuje celkový zážitok z predajne. Energeticky účinné svetelné zdroje LED rovnako pomáhajú životnému prostrediu a zrýchľujú návratnosť investícii.
Fakt, že pre efektívne nasvietenie úsekov s čerstvými potravinami je potrebné iné spektrum svetla, nestačí. Farbu svetla (teplotu chromatičnosti svetla) je nutné prispôsobiť vystavenému sortimentu. Je ťažké si predstaviť čerstvé mäso pod teplo bielym svetlom – mäso pôobí staro a nevábne.
Pre zákazníka je takto osvetlený tovar takmer nepredajný. Na základe pokusov sa spektrálnym zložením svetla a následným vyhodnotením správania zákazníkov bolo vyvinuté optimálne spektrum pre jednotlivé druhy čerstvých potravín. Vznikol pojem akcentné osvetlenie čerstvých potravín, alebo zvýrazňujúce osvetlenie čerstvých potravín.
Žiarivky vedia pomôcť
Pre malé predajn, ale aj výstavné vitríny a pultíky sú ideálne LED žiarivky vyrábané v rôznych dĺžkách a príkonoch. Také žiarivky majú rôzné typy farieb svetla, kedy teplejšie žiarivé a skôr červené vyhovujú
osvetleniu mäsa a mäsových výrobků, a tie s bielym svetlom naopak ovociu a zelenine. Práve žiarivkové svietidlá a žiarivky súvyužívané všade tam, kde je kladený veľký dôraz na investíciu do osvetlenia alebo vo väčších predajniach, kde je väčšinou intenzita osvetlenia ovplyvnená najmä požiadavkou, dostatečného osvetlenia.
Aj napriek tomu žiarovkové svetlá netreba podceňovať, ani zatracovať, svoju službu plnia bravúrne.
Ako na osvetlenie luxusného tovaru?
Správna kombinácia farieb a intenzity svetla, vhodne nastavený smer svietidla, ktoré sa hrá s tieňmi a kontrastami, dokáže skvelo upútať náležitú pozornosť.
Práve nasvietená výloha a vstup do predajne je prvým komunikačným prostriedkom medzi zákazníkom a predávajúcim. Dokáže upútať pozornosť okoloidúcich, ale tiež vzbudiť nesprávny dojem.
Zásadnú úlohu hrá výber teploty farieb vybraného osvetlenia. Tu určujte vždy podľa toho, aký produkt predávate. V prípade, že sa váš obchod zameriava na predaj oblečenia alebo šperkov, volte radšej chladnejšie biele svetlo, ktoré dodá tovaru luxusný vzhľad.
Svietidlo je vždy potrebné namieriť tak, aby zákazník dobre videl presne to, čo potrebuje. V prípade výlohy svetlo umiestnite blízko ku sklu so sklonom do obchodu. Ideálnými pomocníkmi sú v tomto prípade
bodové svietidlá, či už
zapustené, alebo
v podobe smerovateľných bodových svetiel. Tiež skúšobná kabínka je jednou z najdôležitejších častí obchodu, ktorá by mala byť extrémne dobre osvetlená. Tu sa zákazník rozhoduje, či si skúšaný módny kúsok skutočne zakúpi alebo ni.
Vhodné nasvietenie v kabínke dokáže skryť nedokonalosti produktu, zdôrazniť kvalitu a farbu materiálov aj dobre padnúci strih. Naplno osvetlená kabinka bez prebytočných tieňov, je preto žiadúca.
Pri šperkoch sú naopak potrebné svetlá bodové so sklonmi, vytvárajúce potrebné ilúzie a odlesky, tak aby šperk, alebo kameň či brus vypadal honosnejšie a dokázal predaťsvou ušľachtilosť a krásu. Tu sú predovšetkým
potrebné svietidlá, napríklad s menším výkonom, ale cielene naklonené a vo väčšom počte.
Zákazníci sa pri rozhodovaní, či si produkt kúpia alebo nie, často riadia takmer výhradne emóciami.
Pomôžte im vďaka kvalitnému osvetleniu výlohy, predajne aj skúšobnej kabinky získať zo svojho nákupu dobrý dojem a získajte spokojných zákazníkov, ktorí sa k vám budu radi vracať.